8 sty 2014

Priscille Sibley- Obietnica gwiezdnego pyłu

Priscille Sibley- Obietnica gwiezdnego pyłu
Przełożyła Dominika Lewandowska
Wydawnictwo Świat Książki
Warszawa 2013
Format 125 x 200 mm
416 stron


Elle i Matt kochają się od zawsze, choć historia ich miłości nie jest tak prosta jak mogłoby się wydawać. Początki ich związku nie przypominają bajki, pobierają się dość późno i zmagają się problemem braku dziecka. Elle nie może donosić żadnej ciąży. Ich niemal perfekcyjne wspólne życie nagle się kończy. Elle ulga wypadkowi, w efekcie czego jej mózg obumiera. Kobieta jest sztucznie podtrzymywana przy życiu i rodzina już chce ją odłączyć od aparatury gdy okazuje się, że Elle… jest w ciąży. Jej mąż wierzy, że mimo, iż Elle nigdy nie chciała być sztucznie podtrzymywana przy życiu, to jednak w zaistniałej sytuacji chciałaby ratować dziecko. Rodzina nie popiera Matta i sprawa w końcu ląduje w sądzie.
  
To jedna z najbardziej wzruszających książek, jakie czytałam. Nie lubię porównań, ale stwierdzenie, że „Obietnica gwiezdnego pyłu” przypomina twórczość Jodi Picoult jest jak najbardziej trafne. Niewiarygodna historia, trochę nieprawdopodobna, ale przecież taka, jakich w życiu wiele- pozornie niemożliwa, a jednak… Historia romantyczna i wzruszająca a jednocześnie tak głęboka i dająca do myślenia, że aż nie chce się odkładać książki na półkę. Priscille Sibley pokazuje, że najważniejsza jest nadzieja, wiara w swoje przekonania i miłość na przykładzie tematu tak ważnego i aktualnego, jakim jest prawo decydowania o życiu i śmierci.
  
Magiczna okładka sprawiła, że nie mogłam nie przeczytać tej książki. Powieść jest dość obszerna a do tego napisana niewielką czcionką, ale i tak czyta się ją bardzo szybko. Akcja być może nie jest zbyt wartka sama w sobie, jednak autorka z powodzeniem napędza ją wprowadzając retrospekcje. Mnogość tematów będących punktem wyjścia do rozważań jest kolejnym atutem „Obietnicy gwiezdnego pyłu”.
  
Ten poruszający dramat polecam wszystkim, którzy szukają nieszablonowej powieści, dającej nadzieję i zmuszającej do przeanalizowania swoich poglądów.
 

Za książkę spotkanie z "dziewczyną, która tak kochała gwiazdy, że poleciała w kosmos" dziękuję Taniej Książce.
www.taniaksiazka.pl

10 komentarzy:

  1. O jej ! Musze poznać zakończenie, koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi! A ja już wiem, ale nie powiem:P Ja mam co do niego mieszane uczucia nieco. Z jednej strony jest takie, na jakie liczyłam, ale z drugiej daje mi poczucie nierzeczywistości. Przeczytaj koniecznie:) Nawet jeśli Ci się nie spodoba do końca, to jestem pewna, że i tak ilość emocji Tobą wstrząśnie. Fantastyczna książka:)

      Usuń
  2. Nie jestem może wielką fanką takich książek, ale po Picoult od czasu do czasu sięgam. Twoja recenzja brzmi bardzo zachęcająco. Warto czasem sięgnąć po lekturę, która sprowokuje nas do przemyślenia spraw, o których nie myślimy na co dzień. Dopisuję do listy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze podsumowałaś tę książkę. Faktycznie zachęca do przemyślenia tego, o czym na co dzień nie zaprzątamy sobie głowy. Porusza kwestie, o których może i za często się nie myśli ani nie rozmawia, ale uważam, że poglądy na takie tematy są dużą częścią naszego "ja".

      Usuń
  3. Nie dość, że okładka jest świetna, to jeszcze fabuła intryguje mnie, a porównanie do Jodi Picoult przechyla szalę i sprawia, że "Obietnica gwiezdnego pyłu" jawi mi się jako powieść godna przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaiste, jest godna. Naprawdę świetna lektura. Zaskoczyła mnie też tym, ile łez ze mnie wycisnęła, choć wcale nie jest to jakaś ckliwa powieść.

      Usuń
  4. Ale piękna okładka:) na pewno kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęcona się nie czuję, nie mój typ książek, zdecydowanie. Ale w bardzo przystępny sposób piszesz recenzje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, nie wszystko jest dla każdego. Na szczęście jest wiele gatunków, więc nie jesteśmy skazani na jeden typ:) I dziękuję za komplement.

      Usuń

Cześć,
miło mi, że zechciałeś wyrazić swoją opinię. Dziękuję Ci za nią- każdy Twój komentarz jest dla mnie cenny i cieszy mnie ogromnie.
Miłego dnia,
Anytsuj