26 lis 2013

Rafał Skarżycki, Tomasz Leśniak- Jeż Jerzy nie dla dzieci

Rafał Skarżycki, Tomasz Leśniak- Jeż Jerzy nie dla dzieci
Wydawnictwo Egmont
  Warszawa 2011
Format 215 x 290 mm
48 stron
http://www.comicshop.com.pl/jez-jerzy-nie-dla-dzieci.html
"Jeż Jerzy" to kultowa już seria komiksów o przygodach kolczastego fana deskorolki, w której autorzy w sposób ironiczny przedstawiają polską rzeczywistość. Przypominam, że ci, którzy nie są wielkimi fanami komiksu, Jeż Jerzy może kojarzyć się z filmu o jego przygodach.
  
W albumie "Jeż Jerzy- nie dla dzieci" znajdziemy zbiór pierwszych przygód Jerzego, który przemierzając Warszawę na deskorolce spotyka przeróżne osobowości. Połączenie wielu luźno powiązanych ze sobą minifabuł pozwala na dokładne poznanie sylwetki głównego (anty)bohatera oraz jego przyjaciół i wrogów. Autorzy wyśmiewają wszystko i chyba żadnej grupie społecznej nie odpuszczają. Sceny erotyczne, przemoc i często występujące wulgaryzmy sprawiają, że komiks zdecydowanie nie jest stosowną lekturą dla dzieci.
  
Mimo, że autorzy śmieją się ze wszystkiego i wszystkich nie robią tego na siłę- nie szukają punktu wyjścia do drwin tam, gdzie go nie ma i zachowują umiar w swoich przytykach. Dzięki temu całość jest zabawna, trzyma poziom i może stanowić punkt zaczepienia dla dyskusji na temat naszych słabości, wad, popkultury itd. Teksty ogólnie napisane są Zaserwowana porcja erotyki i wulgaryzmów żadnego posiadacza dowodu osobistego raczej nie zgorszy, ale faktycznie, ten zeszyt lepiej trzymać razem z detergentami, a więc w miejscu niedostępnym dla dzieci.
  
Tomasz Leśniak nie olśnił mnie grafiką. Szczerze mówiąc, nie jest to mój ulubiony styl, jednak z pewnością można się do niego przyzwyczaić, a nawet polubić. Raczej trudno też wyobrazić sobie Jeża Jerzego narysowanego inną kreską.
  
Należy pamiętać, że jest to wznowione wydanie komiksu, który po raz pierwszy ukazał się w roku 2002. Niektóre elementy popkultury nie śmieszą już więc aż tak, ale całość jest jak najbardziej przystępna i nic nie straciła na swojej aktualności.
 
Podsumowując- serdecznie polecam wszystkim, którzy chcą odpocząć od bardziej lub mniej obszernych powieści, a chcą spędzić miło czas.



Przygody Jeża Jerzego możecie kupić w promocyjnej cenie w księgarni z komiksami ComicShop
http://www.comicshop.com.pl/jez-jerzy-nie-dla-dzieci.html

8 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc nie przepadam za komiksami, ale o tym słyszałam już wiele dobrego :) Jeżeli jakoś na mnie wpadnie, to z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w podstawówce przez jakiś czas miałam parcie na komiksy, ale naprawdę krótko i to chyba na dwie czy trzy serie. A teraz jakoś tak mnie naszła ochota i myślę, że to naprawdę fajna forma. Na pewno warta uwagi:)

      Usuń
  2. P.S Świetne zmiany graficzne na blogu :) Bardzo mi się podobają;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) To bardzo miłe, zwłaszcza, że ja nadal nie jestem pewna czy jestem zadowolona:D

      Usuń
    2. Też mi się podoba, więc się nie wahaj :)

      Usuń
    3. Czuję się jak kot podrapany za uszkiem:) Dzięki:)

      Usuń
  3. Witam .Polubiłam na FB jako Iza Wolanin oraz Gminna Biblioteka Publiczna Przecław.
    Uwielbiam wygrywać książki dla moich czytelników więc chytrze chcę obie:)
    Będą wypożyczane i reklamowane na maksa:)
    Pozdrawiam
    izawol@interia.pl

    OdpowiedzUsuń

Cześć,
miło mi, że zechciałeś wyrazić swoją opinię. Dziękuję Ci za nią- każdy Twój komentarz jest dla mnie cenny i cieszy mnie ogromnie.
Miłego dnia,
Anytsuj